Bekaert nam deel aan de beurzen Coiltech Augsburg en CWIEME Berlin om Ampact te introduceren bij potentiële partners en klanten.

Bekaert neemt deel aan beurzen om hun innovatie in de markt te zetten

  • PR
  • Thought Leadership
  • PESO-model
Messe Berlin

Challenge

Innovatieve technologieën en producten lanceren blijft vaak een echte uitdaging in b2b. Deelnemen aan de gespecialiseerde beurzen Coiltech Augsburg en CWIEME Berlin was een uitgelezen kans voor Bekaert om de markt te laten zien dat Ampact (een van hun recentste innovaties) niet slechts een experiment is, maar een serieuze business opportunity met toekomst.

Bekaert heeft recent Ampact™ gelanceerd, een koperen magneetdraad ontworpen om het rijbereik te verbeteren en de oplaadtijd van nieuwe elektrische voertuigen te verkorten. Onze opdracht is om awareness en business opportuniteiten te creëren. Als je het goed aanpakt, kan een deelname aan beurzen als een katalysator werken.

Approach

Voorafgaand aan de beurzen rolden we een uitgebreid communicatieplan uit. Via social media brachten we volgers op de hoogte van de deelname en boden we de mogelijkheid om rechtstreeks meetings te boeken. Potentiële partners en klanten ontvingen gerichte berichten met de mogelijkheid om vergaderingen vast te leggen, en we informeerden de media over Bekaerts aanwezigheid via een kleinschalige PR-campagne. Bovendien zetten we Google Ads in om gericht verkeer naar de beursstand te leiden.

Op beide beurzen trok Bekaert de aandacht met een visueel aantrekkelijke stand. Bezoekers konden er uitgebreid kennismaken met de Ampact-technologie dankzij de vele samples. Ze ontvingen ook heel wat documentatie (brochures, datasheets en whitepapers). De keynote op Coiltech Augsburg, ondersteund door wetenschappelijk onderzoek en een bijbehorende whitepaper, was zonder twijfel het hoogtepunt. Dit was een goede manier om Bekaerts thought leadership in de verf te zetten.

Na de beurzen stuurden we een follow-up mailing naar alle contacten, met een CTA om vervolggesprekken te plannen en de whitepaper te downloaden. Een aftermovie op social media versterkte de beleving en hernieuwde de aandacht.

Outcome

Onze aanpak wierp vruchten af. CWIEME Berlin leverde Bekaert 20 afspraken op, Coiltech Augsburg voegde er daar nog 10 aan toe. Zo’n 60 bedrijven bezochten de stand. Dat leverde Ampact heel wat awareness op. De keynotes, whitepapers en visueel aantrekkelijke presentaties voegden inhoudelijke meerwaarde toe, terwijl de goed georganiseerde promotie en communicatie ervoor zorgden dat het Ampact-team zich kon focussen op betekenisvolle gesprekken met stakeholders.

Dankzij de proactieve en geïntegreerde PESO-aanpak, zowel voor, tijdens als na de beurzen, vergrootte Bekaert niet alleen zijn zichtbaarheid, maar versterkte het bedrijf ook zijn reputatie als innovator in de markt. De deelname aan Coiltech Augsburg en CWIEME Berlin toonde aan dat Bekaert vastberaden is om met Ampact een sterke positie in de markt te veroveren.

Talk to Gert
Wil je ook je innovatie in de markt zetten?