Meet impact. Maak indruk.
Als je wil dat mensen naar je luisteren, dan moet je hen ook iets interessants te vertellen hebben. De consultants van Outsource helpen je een relevant communicatiebeleid te voeren door voluit in te zetten op onderzoek en data bij het ontwikkelen en uitrollen van communicatiecampagnes.
Bye, bye buikgevoel. Hello impact.
Services
De CEO is het gezicht van het bedrijf en wordt door zowel interne als externe stakeholders verantwoordelijk gehouden voor de visie, missie, waarden en strategie van een organisatie. Wij helpen CEO’s om professioneel en overtuigend te presenteren, zonder communicatiefouten te maken. Mediatraining, kernboodschappen ontwikkelen, reputatiemanagement en het versterken van thought leadership (bijvoorbeeld via PR-activiteiten en op LinkedIn) zijn enkele van onze specialiteiten.
Bij een concurrentieanalyse (of benchmark-analyse) lichten we methodisch door wat er in de media en op sociale media gezegd wordt over je organisatie en je concurrenten. In het algemeen of in relatie tot een specifiek thema.
We maken ook een analyse van de contentstrategie van je concurrenten. Inzichten krijgen in de impact van hun communicatieaanpak is ook voor jouw bedrijf of organisatie bijzonder interessant.
Outsource adviseert bedrijven en organisaties bij hun corporate communicatie. We helpen hen bij het beheren en coördineren van de interne en externe communicatieactiviteiten. We maken daarbij intensief gebruik van data om onze strategische aanbevelingen te formuleren, om campagnes te ontwikkelen, en uiteraard om het effect te meten.
Er is geen ruimte voor improvisatie tijdens een crisis: effectief communiceren is van het grootste belang. Maar wees gerust: op Outsource kan je rekenen. Van training en strategieontwikkeling vooraf tot hands-on begeleiding tijdens de crisis, en het opstellen van een herstelplan nadien. Ons doel is om de reputatie van je organisatie maximaal te beschermen en vrijwaren door heldere communicatie met alle stakeholders in elke fase van het crisistraject.
Hoe zit het nu met dat LinkedIn-algoritme? Welke content genereert veel ‘engagement’? Hoe vaak moet ik posten? Hoe overtuig ik collega’s om actiever te zijn op het platform? In welke talen moet ik publiceren? Zoveel vragen waar we graag je een antwoord op geven. Met de hulp van onze experten zet je LinkedIn in om meer visibiliteit en merkbekendheid te bouwen. Samen zetten we objectieven en maken we een plan om ze te realiseren. Inclusief een LinkedIn-audit, waarbij we regelmatig een grondige analyse maken van je gepubliceerde content zodat je voortaan weet welke content het meest tot de verbeelding spreekt.
Staan je LinkedIn-activiteiten op automatische piloot? Ben je het beu dat je company page gewoon stof vergaart? Of wil je weten hoe goed je inspanningen scoren? We hebben media-analisten en LinkedIn-experten in huis die met plezier een grondige check-up van je aanwezigheid op LinkedIn uitvoeren. We analyseren je content en de resultaten ervan, identificeren potentiële verbeteringen en formuleren concrete aanbevelingen.
Zijn jij en je collega’s klaar voor de spotlights? Mediatraining is onmisbaar voor elke organisatie die effectief wil communiceren met en via de media. Tijdens deze training brengen we mensen de nodige vaardigheden en het vertrouwen bij om in elk contact met de media het hoofd koel te houden. We gebruiken daarvoor meerdere technieken zoals rollenspelen, camera-training en videoanalyses. Je leert je hoe je jezelf presenteert voor de camera, hoe je moeilijke vragen aanpakt en hoe je je non-verbale communicatie verbetert.
De media vormen een schat aan informatie als je plannen maakt voor de toekomst. Wij ploegen er graag doorheen op zoek naar het antwoord op al je onderzoeksvragen. We monitoren mensen, merken en markten die voor je bedrijf of organisatie relevant zijn. En we lichten uit wat er echt toe doet. Wie zijn de influencers (of ‘key opnion leaders’) van je sector? Welke media en journalisten zijn toonaangevend? Een media-analyse geeft je heldere antwoorden.
Sterke banden met de media zijn essentieel voor de reputatie van je bedrijf. Positieve media-aandacht leidt tot meer vertrouwen van je interne en externe stakeholders, maar ook tot extra commerciële opportuniteiten. Outsource heeft een jarenlange ervaring in persrelaties. We volgen nauwgezet de trends en de actualiteit met media-analyses en media-monitoring, we houden proactief contact met de juiste journalisten en we creëren sterke verhalen op maat van hun lezers, kijkers en luisteraars. Zo werkt PR.
Een sterke PR-strategie is cruciaal voor het behouden van een goede reputatie voor je bedrijf. Onze experts houden voortdurend de laatste trends in jouw branche bij via grondige media-analyse en monitoring. Ze spelen proactief in op actuele gebeurtenissen met relevante verhalen die journalisten én het publiek inspireren, allemaal namens jouw organisatie. Dit leidt tot positieve media-aandacht, waardoor zowel interne als externe belanghebbenden meer vertrouwen krijgen in je bedrijf. Bovendien opent het deuren naar nieuwe zakelijke kansen en verhoogt het de waardering voor je organisatie.
Het belang van een geïnformeerde, strategische aanpak in reputatiemanagement valt niet te ontkennen. Vertrouw op onze diepgaande reputatieanalyses om niet alleen je reputatie te beschermen en te verbeteren, maar ook om je organisatie voor te bereiden op de toekomst.
Reputatiemanagement levert een belangrijke bijdrage aan het succes van je organisatie. Want perceptie is realiteit. Wie proactief werkt aan het bevorderen van positieve beeldvorming en negatieve beeldvorming consequent aanpakt, zorgt ervoor dat zijn bedrijf de aandacht krijgt die het verdient. Een goede reputatie zorgt voor gemotiveerde medewerkers, trotse klanten en betere resultaten. Het is de kern van je ‘license to operate’, het feit dat je organisatie elke dag opnieuw mag blijven doen wat ze doet.
Medewerkers, klanten, aandeelhouders, leveranciers, maar ook de buurtbewoners, de overheden, de sociale partners, de sectorfederaties, … Je communicatieplan moet rekening houden met tal van stakeholders. Wij helpen je de juiste boodschap en kanalen te gebruiken en meten de resultaten. Met een stakeholderanalyse gaan we na wat er echt blijft hangen van je PR- en communicatiecampagnes.
Wij versterken de reputatie van je organisatie door haar expertise in de verf te zetten. We pitchen interviews en opiniestukken bij de juiste media, bereiden topmanagers voor op debatten en panelgesprekken, schrijven speeches en maken presentaties en video’s. Daarnaast bieden we ook advies en ondersteuning op LinkedIn voor zowel de bedrijfspagina als voor individuele collega’s die hiervoor in aanmerking komen.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws in je sector met onze gepersonaliseerde thematische nieuwsbrief. Onze media-experts vatten de belangrijkste informatie voor je samen, zodat je weloverwogen beslissingen kunt nemen en nieuwe kansen kunt grijpen.
Ontdek de trends die je sector vormen en beïnvloeden. Blijf de trends voor en neem geïnformeerde beslissingen met een gedetailleerd Trendrapport op maat.