Persrelaties

Geef je geloofwaardigheid en reputatie een boost
Persrelaties

Zijn de media geïnteresseerd in jouw organisatie?

Ken je de journalisten die gespecialiseerd zijn in jouw branche? 

Ben je tevreden over de berichten die over jou verschijnen in de media?

Is jouw organisatie geloofwaardig bij haar doelpubliek? 

In een tijd waarin bedrijven rechtstreeks met hun publiek kunnen communiceren op sociale media, kun je je afvragen of de zogenaamde traditionele media nog wel een plaats hebben in de communicatiemix. Voor Outsource bestaat daar geen twijfel over: de pers speelt een bepalende en regulerende rol, en verleent bedrijven die ze steunen een niet te onderschatten geloofwaardigheid. Positieve berichtgeving in de pers kan ongelooflijk veel voordeel opleveren voor het imago en de reputatie van je organisatie. Daar zeg je toch geen nee tegen, ongeacht of dat nu komt dankzij de naam van een tijdschrift of door een bekende journalist.  

Hoe staat het met jouw persrelaties? 

Als je goede relaties wil aanknopen met journalisten – en zeker in de kleine wereld van de vakpers – moet je heldere, beknopte en kwaliteitsvolle informatie verstrekken. Focus op media die geïnteresseerd zijn in jouw boodschap en breng een verhaal waarvan ze iets kunnen leren of dat hun publiek wellicht interessant vindt. Laat je daarbij van je creatiefste kant zien en hou je altijd beschikbaar.  

Wat is jouw strategie om bekendheid te verwerven? 

Persrelaties moeten een integraal onderdeel zijn van je communicatieplan. Hoogwaardige content leveren aan de juiste journalisten improviseer je niet zomaar even. Je moet zorgen voor een relevante boodschap die de waarden en activiteiten van je organisatie correct overbrengt. Wil je leren hoe je een strategie op poten zet om je imago en bekendheid te verbeteren? Ontdek het op onze pagina’s over public relations en reputatiemanagement. 

FAQ FAQ FAQ FAQ

Veelgestelde vragen over persrelaties

Persrelaties omvatten alle acties die je onderneemt voor de pers en journalisten om het imago van je organisatie te versterken. In tegenstelling tot publiciteit (of advertising) zijn persrelaties niet bedoeld om koste wat het kost een zeer breed publiek te bereiken, maar eerder om een kwalitatief hoogstaande boodschap te verspreiden aan mensen die er hoogst waarschijnlijk goed gebruik van zullen maken. Dat vraagt ook om een geïntegreerde aanpak, in combinatie met andere communicatiekanalen. Dat  is ook de voornaamste reden waarom we bij Outsource altijd werken op basis van het PESO-model. 

Deze drie termen hebben met elkaar te maken en verwijzen allemaal naar het onderhouden van vertrouwensrelaties met alle stakeholders van een organisatie. Persrelaties en mediarelaties zijn twee takken binnen het PRdomein en focussen op de relaties die een organisatie onderhoudt met de media (geschreven pers, radio en televisie, blogs, sociale media, influencers enz.). 

Wanneer er in de pers een positief bericht verschijnt over jouw organisatie, profiteer je meteen van een enorme zichtbaarheidsboost en neemt je bekendheid duurzaam toe. Een journalist is per definitie een objectieve referentie van buiten je organisatie, die over het algemeen het vertrouwen van de lezer geniet, en die je zal helpen om een relatie van waardering en vertrouwen op te bouwen met je doelpubliek.

Persrelaties maken deel uit van ons aanbod voor Public Relations. We geven advies  voor je campagnes of over de media in het algemeen, reiken content aan om je boodschap te ondersteunen, organiseren evenementen voor de pers of nemen contact op met ons uitgebreide netwerk van journalisten om jouw verhaal, expertise en mening te pitchen voor een interview of opiniestuk.

Voor elke samenwerking met een nieuwe klant, of het nu gaat om persrelaties of een van onze andere activiteiten, sluiten we een contract af. Op eenvoudig verzoek nemen we daar ook een NDA (non-disclosure agreement) in op.

Talk to Gert
Maak werk van echte persrelaties. Spreek met Gert.