Een databank voor gemeenteambtenaren in de markt zetten, dat betekent visibiliteit generen. Dat deden we door een LinkedIn-community op te zetten, met een centrale rol voor de medewerkers.

LinkedIn-community voor Schulinck Omgevingsrecht dankzij betrokken medewerkers

  • Corporate Communicatie
  • LinkedIn
LinkedIn-community voor Schulinck Omgevingsrecht

Challenge

Het nieuw product van Wolters Kluwer richtte zich op omgevingsambtenaren in Vlaanderen. Om dat product bij hen kenbaar te maken, hebben we beslist om een LinkedIn-community te bouwen.

In juni 2020 lanceerde Wolters Kluwer een databank voor omgevingsambtenaren in Vlaanderen, Schulinck Omgevingsrecht. Om visibiliteit te creëren bij de heel specifieke doelgroep van omgevingsambtenaren, bouwden we organisch aan een actieve LinkedIn-community, met de hulp van betrokken medewerkers.

Approach

Om het volgersaantal te laten groeien, lag de focus op 3 zaken:

  1. Post een mix van interne en externe content
    Via het beantwoorden van praktische vragen en het schrijven van opinies informeerden de juridische experten – dat zijn de medewerkers bij Schulinck Omgevingsrecht – de LinkedIn-community. Daarnaast maakten we ook inspirerende content op basis van het nieuws over omgevingsrecht en de algemene actualiteit.
  2. Toon de gezichten achter het product
    Naast goede content zat de kracht van LinkedIn ook in de persoonlijke netwerken van de medewerkers. Na een LinkedIn-training, werden de juridische experten achter Schulinck Omgevingsrecht regelmatig in de verf gezet om de LinkedIn-community verder uit te bouwen.
  3. Optimaliseer de flow tussen de verschillende communicatiekanalen
    Schulinck Omgevingsrecht verzamelde input via drie communicatiekanalen – de website, de databank en LinkedIn. Die informatie werd via de verschillende kanalen verder verspreid om zo de doelgroep te bereiken.

Outcome

Deze strategie had een positieve impact op de organische groei van de LinkedIn-pagina van Schulinck Omgevingsrecht. Op minder dan een jaar tijd, met ongeveer vier posts per week, had de pagina 457 volgers bereikt. Ook het enthousiasme van de medewerkers zorgde ervoor dat er veel interactie met het doelpubliek was, waardoor een actieve community ontstond.

Talk to Annelien
Gebruik LinkedIn op een efficiënte manier.