Outsource beheerde begin 2023 een PR-campagne voor klant Corilus. Lees in deze PR-case hoe we hiermee aan de slag gingen.

PR: Helena overtuigt al 1 miljoen gebruikers

  • PR
PR: Helena passe le cap du million d’utilisateurs cover

Challenge

De uitdaging bestond erin om het verhaal in de pers en tot bij het grote publiek te krijgen. Corilus heeft de laatste jaren niet echt actief gecommuniceerd naar de pers en is daarom niet echt gekend. Daarnaast is het vrij moeilijk in PR om productgerelateerde content te pitchen bij verschillende media.

Het Belgische bedrijf Corilus kondigde begin 2023 aan dat hun gezondheidsplatform Helena 1 miljoen gebruikers heeft. Patiënten kunnen via Helena al hun medische info op één plek terugvinden en staan hier rechtstreeks in contact met hun zorgverleners. Corilus wilde deze mijlpaal graag met de wereld delen, en vroeg extra PR-ondersteuning aan Outsource.

Challenge

De uitdaging bestond erin om het verhaal in de pers en tot bij het grote publiek te krijgen. Corilus heeft de laatste jaren niet echt actief gecommuniceerd naar de pers en is daarom niet echt gekend. Daarnaast is het vrij moeilijk in PR om productgerelateerde content te pitchen bij verschillende media.

Approach

We besloten om het verhaal exclusiever te maken door er een interview met Jan Grauwels, de product manager bij Corilus aan te koppelen. We definieerden een vijftal media die we op voorhand gingen pitchen en checkten met hen of ze geïnteresseerd waren in een interview rond dit topic. Tijdens dit interview zouden er ook enkele belangrijke, nieuwe fucntionaliteiten van het platform aangekondigd worden, zoals herhaalvoorschriften aanvragen en zorgverleners in de omgeving vinden . Zo steeg ook de nieuwswaarde van ons verhaal.

Na het exclusieve interview, zouden we ook een persbericht breed uitsturen om alle relevante media op de hoogte te houden van deze mijlpaal. Zo was de PR-cirkel rond.

Outcome

Het resultaat van onze PR-inspanningen? Een (redactionele) nieuwsreportage op Kanaal Z en een artikel op Le journal du médecin die Helena in de schijnwerpers zetten, van het succesverhaal tot de toekomstplannen van het platform. Nadien volgden we het persbericht nog op bij enkele media, zorgden we nog voor een kennismakingsgesprek met De Specialist/Le Specialiste en hielden we contact met enkele algemene media voor toekomstige plannen binnen Corilus.

Goed om te weten: niet alle informatie is voor de media altijd even interessant. Productnieuws is daar zo eentje van.

Talk to Gert
Je wil het hebben over pr en het meten ervan, dan ben je bij Gert aan het juist adres.