LinkedIn

Wat is de strategie van jouw organisatie op LinkedIn?
LinkedIn

Slaag je erin om nieuwe volgers aan te trekken en je publiek aan te zetten tot interactie op LinkedIn?

Beschik je over de nodige tijd en middelen om kwaliteitsvolle content te produceren?

Ken je de relevante indicatoren om je prestaties te evalueren? 

Is jouw organisatie aanwezig op LinkedIn? 

LinkedIn focust al lang niet meer op vacatures alleen, maar creëert echte zakelijke opportuniteiten voor zijn gebruikers. Het professionele netwerk helpt heel wat ondernemers en bedrijven die actief zijn in B2B om hun zichtbaarheid en geloofwaardigheid bij hun doelpubliek te vergroten. Meestal doen ze dat door via het platform een reputatie op te bouwen als expert in hun branche.  

Hoe bouw jij je strategie uit op LinkedIn? 

Met deze vijf stappen kun je aan de slag: 

  • Leg je doelen vast 
  • Breng je publiek in kaart 
  • Ontwikkel relevante content 
  • Blijf betrokken op het platform
  • Meet je vooruitgang

Onze experts kunnen je begeleiden in elke fase van dit project om je inspanningen om te zetten in meer zichtbaarheid en bekendheid. Vervolgens helpen we je ook op het juiste spoor om nieuwe volgers of abonnees aan te trekken en je publiek te stimuleren om te reageren. 

Kun jij kwaliteitsvolle content produceren op LinkedIn? 

Weinig mensen weten hoe ze goede posts moeten schrijven of hoe ze beslissen welke soorten onderwerpen ze moeten aansnijden. Wij helpen je om relevante content voor jouw organisatie te bepalen op basis van drie hoofdprincipes: inhoud, doelstellingen en formats. Bovendien helpen we je bij het schrijven van je status updates en artikels.

Zijn jouw bedrijfspagina en posts geoptimaliseerd voor LinkedIn?

Een geavanceerd gebruik van LinkedIn vereist inzicht in de algemene werking van het algoritme. Er zijn een paar basisregels die je moet volgen: 

  • De taalkeuze voor je profiel en je publicaties 
  • Het moment waarop je publiceert 
  • Het ideale format om te kiezen 
  • De hashtags en emoji’s die je gebruikt 

Wij helpen je om al die vragen te beantwoorden en houden daarbij rekening met jouw behoeften. 

Adverteer jij op LinkedIn? 

Adverteren op LinkedIn kost doorgaans meer dan op andere sociale netwerken. Dat komt omdat je via dit platform je publiek op een uiterst precieze en hoogwaardige manier kunt targeten. Wij helpen je bij het bepalen van je budget, je doelpubliek, het aangewezen format en de ideale duur voor elke campagne. 

Analyseer jij de statistieken van je LinkedIn-pagina? 

LinkedIn is geen exacte wetenschap en evolueert razendsnel. Soms zullen je inspanningen niet het verwachte resultaat opleveren. Als grote voorstanders van het gebruik van data zijn we ervan overtuigd dat regelmatig de balans opmaken van je publicaties en campagnes steeds duidelijker maakt welke content jou de meeste zichtbaarheid en betrokkenheid of ‘engagement’ oplevert. Onze LinkedIn-audit geeft je een helder overzicht van die resultaten en helpt je om de juiste beslissingen te nemen voor de toekomst. 

FAQ FAQ FAQ FAQ

Veelgestelde vragen over LinkedIn

Bedrijven die investeren in hun aanwezigheid op LinkedIn, investeren in hun reputatie en zichtbaarheid. LinkedIn is het grootste professionele netwerk ter wereld (begin 2023 telde het meer dan 830 miljoen leden!) en is een bewezen manier om je producten en diensten te promoten bij een breed publiek. Door LinkedIn te gebruiken kun je niet alleen de juiste medewerkers aan de haak slaan, maar bouw je ook professionele relaties uit met potentiële klanten en partners. 

Bepaal eerst duidelijk je doel en je doelpubliek. Zo kun je beslissen welke toon je hanteert en welke formats je in je publicaties wilt gebruiken. Houd bij het opstellen van je communicatieplan steeds deze drie woorden in het achterhoofd: regelmaat, originaliteit en hergebruik. Duwtje in de rug nodig? Onze experts maken je wegwijs en ondersteunen je bij het creëren van je content. 

Absoluut. Wij geven opleidingen om te leren hoe je je profiel optimaliseert en reiken je advies en content aan om je doelen te bereiken. Of het nu gaat om CEO Positioning of om jezelf profileren als opinieleider in je branche, onze experts helpen je graag op de juiste weg.  

Verschillende organisaties vertrouwen al jaren op ons om hun zichtbaarheid en bekendheid op LinkedIn te vergroten. Van Belgische kmos tot grote multinationals, wij stemmen ons aanbod steeds af op de realiteit van elke klant.  

Alles hangt af van wat je nodig hebt. We kunnen beginnen met het analyseren van jouw pagina, die van je concurrenten of de activiteit van je werknemers met behulp van onze LinkedIn-audits. Vervolgens kunnen we ons buigen over de meest geschikte strategie, bijvoorbeeld aan de hand van interviews of een workshop met cocreatie (meer info hierover vind je op onze pagina Communication Strategy Framework). Daarna bepalen we samen met jou je doelen en de resultaten die je wilt bereiken. Tot slot kunnen we je ook helpen bij het creëren van je content en het evalueren van de resultaten. 

Voor elke samenwerking met een nieuwe klant, of het nu gaat om LinkedIn of een van onze andere activiteiten, sluiten we een contract af. Op eenvoudig verzoek kunnen we daar ook een NDA (non-disclosure agreement) in opnemen.

Talk to Annelien
Gebruik LinkedIn op een efficiënte manier.