Katleen legt uit waarom twee getalenteerde data-analisten van VCA ons team versterken en duidt onze ambitie om uit te groeien tot een data-driven agency

Data-driven communication agency

10 min
  • Data-driven Communicatie
Data-driven communication agency cover

Inhoud

Katleen, managing director van Outsource, legt uit waarom de data-savvy medewerkers van VCA ons team komen versterken. Met hun know-how en jarenlange ervaring dragen ze hun steentje bij aan onze ambitie om een data-driven communication agency te worden.

Een communicatiecampagne die zich beperkt tot het creëren en verspreiden van content, is een gemiste kans op vlak van inzicht en optimalisatie. Het ontbrekende ingrediënt? Data!

Enter VCA, al jaren onze vaste partner voor data-analyse. Door campagnes niet zomaar te verspreiden, maar ook een analyse van de resultaten uit te werken, kunnen we toekomstgericht te werk gaan met onze klanten. Op basis van feiten sturen we hun positionering rond bepaalde thema’s en objectieven bij. Zo verbeteren we gaandeweg hun reputatie. En dat vergroot dan weer de kans dat hun boodschap gehoord en vooral onthouden wordt.

Een data-driven agency worden

Vandaar onze aim: een data-driven agency worden dat corporate communication professionals helpt bij het realiseren van hun ambities. De job van communicatieverantwoordelijke evolueert volop, en professionals zien zich steeds vaker verplicht om beslissingen te nemen op basis van een scherpe analyse van beschikbare gegevens. Aan de hand van deze cijfers tonen ze aan of hun communicatiestrategie al dan niet zijn vruchten afwerpt.

Nieuwe diensten

De integratie van VCA zorgt ervoor dat we een pak breder kunnen gaan in ons service-aanbod. Zo bieden we nu ook extra diensten zoals:

  • Stakeholderanalyse
  • Media-analyse van de concurrentie
  • Analyse en monitoring van de media en de sociale netwerken

Het analytisch talent van VCA is een belangrijke aanwinst voor onze consultancy-projecten. Door het verzamelen en analyseren van nog uitgebreidere datasets, kunnen we onze skills én services blijven optimaliseren, wat de tijd ook brengt.

Make impact Make impact Make impact Make impact