Voor Circle K hebben we een persevent georganiseerd voor de heropening van de TotalEnergies snelwegparking in Jabbeke, met 70 deelnemers waaronder enkele belangrijke stakeholders wat leidde tot aanzienlijke media-aandacht.

Circle K: vernieuwde, beveiligde parking krijgt media-aandacht

  • Corporate Communicatie
  • PR
Persevent Circle K - TotalEnergies

Challenge

Het event draaide rond twee boodschappen: de snelwegparking is vernieuwd en er is een nieuw beveiligingssysteem, een Europese primeur. Beide boodschappen moesten gecombineerd worden in één overzichtelijk persbericht en een samenhangend eventprogramma.

In februari 2024 opende Circle K de volledig vernieuwde TotalEnergies snelwegparking aan de E40 in Jabbeke. Om de nodige persaandacht te genereren organiseerden we op korte termijn een event, met verschillende stakeholders, van politici tot federaties en bedrijven.

Approach

Tijdens de voorbereiding van het event was het belangrijk dat alle stakeholders goed op elkaar afgestemd waren en op de hoogte bleven van de huidige stand van zaken. Dit bereikten we op 3 manieren:

  1. Een duidelijk draaiboek met alle taken, verantwoordelijkheden en deadlines
  2. Regelmatig overleg met alle stakeholders, zowel voor de invulling van het programma als de praktische aanpak en het opstellen van het persbericht
  3. Centralisatie van de registraties van zowel de stakeholders als de media via één inschrijvingsadres

Op de dag zelf stonden wij in voor het onthaal van de deelnemers en de opvolging van de media en cameraploegen. We zorgden ervoor dat iedere mediaploeg in staat was om met de gewenste interviews en beelden naar huis te gaan.

Outcome

Het event was uitgegroeid tot meer dan enkel een persevent. Er waren 70 aanwezigen, waaronder ook vertegenwoordigers van de Europese Commissie, het VK en Frankrijk.

De opening kreeg de nodige media-aandacht. Filmploegen van VRT, VTM en Focus-WTV namen enkele interviews af en filmden een testrit op de parking. Dankzij de aanwezigheid van VRT Radio haalde de vernieuwde snelwegparking de hoofdpunten van het radionieuws. Daarnaast werd de opening opgepikt door de geschreven pers, zoals Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws en het persagentschap Belga. Ook Circle K kreeg een boost in de media: het bedrijf werd die week 14 keer vermeld in de Belgische pers, 4 keer meer dan normaal. Die vermeldingen kwamen vooral voor in vakpers, zoals Transportmedia.

Talk to Gert
Je wil het hebben over pr en het meten ervan, dan ben je bij Gert aan het juist adres.