Het antwoord is data. Net zoals je collega’s van finance, hr of marketing heb je data nodig. Met data-driven communicatie neem je beter geïnformeerde beslissingen, toon je de waarde van je werk aan en behaal je betere resultaten voor je organisatie. Meet impact, maak indruk.

Hello impact Hello impact Hello impact Hello impact
‘Diversity hushing’ en waarom blijven communiceren nodig is

Waarom blijven communiceren krachtiger is dan diversity hushing

Is ‘diversity hushing’ het nieuwe ‘green hushing’? Bedrijven worden steeds stiller over inclusie, maar zwijgen is geen optie.

Meer
  • Blog
  • Corporate Communicatie
  • Reputatie Management
Photo de Gleb Lukomets sur Unsplash

De rol van communicatie tijdens een cyberaanval

Ontdek hoe effectieve communicatie tijdens een cyberaanval cruciaal is om de reputatie van je bedrijf te beschermen in een medialandschap dat zich steeds meer bewust is van digitale incidenten.

Meer
  • Corporate Communicatie
  • Crisiscommunicatie
Photo de Alina Grubnyak sur Unsplash.com

Cyberaanvallen in België: tussen perceptie in de media en de realiteit van de cijfers

Het aantal cyberaanvallen stijgt en de Belgische media hechten daar steeds meer belang aan, zoals blijkt uit onze media-analyse. Deze trend toont hoe belangrijk het is voor bedrijven om zich voor te bereiden op dit soort incidenten, aangezien ze zowel invloed hebben op hun omzet als op hun reputatie.

Meer
  • Corporate Communicatie
  • Reputatie Management
  • Media-analyse
  • Strategische Communicatie
Principles for Ethical Use of AI in Corporate Communications Ratified By C Square

Van principe tot praktijk: ethisch AI-gebruik in corporate communicatie

Senior consultant Gert Asselman is een doorgewinterde expert op het gebied van corporate communicatie en een aficionado van de nieuwste technologieën. Hij deelt graag zijn standpunt over de Principles for Ethical Use of AI in Corporate Communications, die onlangs zijn uitgebracht door C Square.

Meer
  • Corporate Communicatie
L'usine Solvay à Salindres - (c) Julien Goldstein

Solvay en PFAS: media-analyse van een incident met mogelijke reputatieschade

In een context waarin milieukwesties centraal staan in corporate communicatiestrategieën, dient het PFAS-incident met Solvay in Frankrijk als een schoolvoorbeeld van reputatiemanagement en crisiscommunicatie.

Meer
  • Corporate Communicatie
  • Crisiscommunicatie
  • Media-analyse
Crisiscommunicatie: een goede voorbereiding is het halve werk

Crisiscommunicatie: een goede voorbereiding is het halve werk

In crisiscommunicatie is het op voorhand bepalen van de te volgen stappen essentieel. We helpen je graag met je crisiscommunicatieplan.

Meer
  • Crisiscommunicatie
Start With Why voor communicatie

De tijdloze relevantie van ‘Start with Why’ in communicatie en PR

In de wereld van communicatie en PR is ‘Start With Why’ van Simon Sinek een bekende term geworden. Hoewel het boek al enige tijd bestaat, blijft het een onschatbare bron voor professionals. Sinek’s concept van de ‘Golden Circle’ heeft bedrijven geholpen om authentieke verhalen te vertellen en klanten te betrekken op een manier die verder gaat dan louter productkenmerken.

Meer
  • Corporate Communicatie
GDPR & Communication

5 jaar GDPR: een update voor communicatieprofessionals

Welke impact heeft de GDPR op communicatieprofessionals? Jan Clinck en Gerrit Vandendriessche van advocatenbureau ALTIUS delen hun expertise!

Meer
  • Corporate Communicatie
Nudging of hoe subtiel overtuigen

Nudging of hoe subtiel overtuigen

Het individu is niet rationeel. Zijn beslissingen worden beïnvloed door zijn emoties, omgeving, ervaring, … Informeren alleen is dan ook niet genoeg om hem te beïnvloeden opdat hij de ‘juiste’ – lees: goed voor de mens op korte en lange termijn – beslissingen zou nemen.

Meer
  • Corporate Communicatie
PR meten, van AVE's naar SMART-doelen en de Barcelona Principles

Het advertising value equivalent voorbij. Over de noodzaak van betere metrics voor PR

Met de verschuiving van AVE’s naar SMART-doelen en de Barcelona Principles, betreedt de PR-industrie een nieuw tijdperk van effectieve communicatie. Het is hoog tijd om te meten wat werkelijk telt.

Meer
  • PR
  • Media-analyse
  • Data-driven Communicatie
Het PESO-model visualiseert wat geïntegreerde communicatie echt betekent

Klanten

Ontvang de beste content over data-driven communicatie in je mailbox.

We selecteren voor jou de beste artikels, podcasts, video’s,… die je moet gelezen, beluisterd of gekeken hebben. Zo ben je altijd mee met de laatste trends in ons vak en krijg je heel wat extra argumenten om de impact van communicatie aan interne en externe stakeholders te bewijzen.

Je kan op elk moment uitschrijven. Lees ons privacybeleid voor meer details.