Het antwoord is data. Net zoals je collega’s van finance, hr of marketing heb je data nodig. Met data-driven communicatie neem je beter geïnformeerde beslissingen, toon je de waarde van je werk aan en behaal je betere resultaten voor je organisatie. Meet impact, maak indruk.

Hello impact Hello impact Hello impact Hello impact
Kruispunt van tramsporen op een nat wegdek, in zwart-wit gefotografeerd.

Van SEO naar GEO: waarom PR belangrijker wordt dan ooit

Met Generative Engine Optimization (GEO) wordt sterke PR dé sleutel tot merkzichtbaarheid in het AI-tijdperk, waar geloofwaardige content het verschil maakt tussen opvallen of verdwijnen.

Meer
  • Blog
  • PR
  • Reputatie Management
Empilement de briques LEGO colorées en rouge, orange et jaune formant un motif abstrait en relief.

Global RepTrak 100 Report 2025ᴿ: Hoe reputatie het verschil maakt

We doken in de Global RepTrak 100 van 2025 – de jaarlijkse ranglijst van bedrijven met de sterkste reputatie wereldwijd.

Meer
  • Corporate Communicatie
  • Reputatie Management
Het delen van persartikels volgens de regels

10 vragen over de nieuwe regels voor het delen van persartikels in 2025

Vanaf 2025 gelden nieuwe regels voor het delen van persartikels. Wat is toegestaan en wat niet? We beantwoorden de 10 meest gestelde vragen van onze klanten zo helder mogelijk.

Meer
  • Corporate Communicatie
  • PR
Ouverture circulaire avec structure métallique en rayons, vue sur ciel bleu et nuages

Artificiële intelligentie en het PESO-model: een communicatierevolutie in 2025

In 2025 hertekent artificiële intelligentie de wereld van bedrijfscommunicatie. Het PESO-model (Paid, Earned, Shared, Owned media) ondergaat een radicale transformatie dankzij AI, waardoor communicatieprofessionals hun doelgroep efficiënter kunnen bereiken.

Meer
  • Corporate Communicatie
  • PESO-model
  • Strategische Communicatie
‘Diversity hushing’ en waarom blijven communiceren nodig is

Waarom blijven communiceren krachtiger is dan diversity hushing

Is ‘diversity hushing’ het nieuwe ‘green hushing’? Bedrijven worden steeds stiller over inclusie, maar zwijgen is geen optie.

Meer
  • Blog
  • Corporate Communicatie
  • Reputatie Management
Photo de Gleb Lukomets sur Unsplash

De rol van communicatie tijdens een cyberaanval

Ontdek hoe effectieve communicatie tijdens een cyberaanval cruciaal is om de reputatie van je bedrijf te beschermen in een medialandschap dat zich steeds meer bewust is van digitale incidenten.

Meer
  • Corporate Communicatie
  • Crisiscommunicatie
Photo de Alina Grubnyak sur Unsplash.com

Cyberaanvallen in België: tussen perceptie in de media en de realiteit van de cijfers

Het aantal cyberaanvallen stijgt en de Belgische media hechten daar steeds meer belang aan, zoals blijkt uit onze media-analyse. Deze trend toont hoe belangrijk het is voor bedrijven om zich voor te bereiden op dit soort incidenten, aangezien ze zowel invloed hebben op hun omzet als op hun reputatie.

Meer
  • Corporate Communicatie
  • Reputatie Management
  • Media-analyse
  • Strategische Communicatie
Principles for Ethical Use of AI in Corporate Communications Ratified By C Square

Van principe tot praktijk: ethisch AI-gebruik in corporate communicatie

Senior consultant Gert Asselman is een doorgewinterde expert op het gebied van corporate communicatie en een aficionado van de nieuwste technologieën. Hij deelt graag zijn standpunt over de Principles for Ethical Use of AI in Corporate Communications, die onlangs zijn uitgebracht door C Square.

Meer
  • Corporate Communicatie
L'usine Solvay à Salindres - (c) Julien Goldstein

Solvay en PFAS: media-analyse van een incident met mogelijke reputatieschade

In een context waarin milieukwesties centraal staan in corporate communicatiestrategieën, dient het PFAS-incident met Solvay in Frankrijk als een schoolvoorbeeld van reputatiemanagement en crisiscommunicatie.

Meer
  • Corporate Communicatie
  • Crisiscommunicatie
  • Media-analyse
Crisiscommunicatie: een goede voorbereiding is het halve werk

Crisiscommunicatie: een goede voorbereiding is het halve werk

In crisiscommunicatie is het op voorhand bepalen van de te volgen stappen essentieel. We helpen je graag met je crisiscommunicatieplan.

Meer
  • Crisiscommunicatie
Het PESO-model visualiseert wat geïntegreerde communicatie echt betekent

Klanten

Ontvang de beste content over data-driven communicatie in je mailbox.

We selecteren voor jou de beste artikels, podcasts, video’s,… die je moet gelezen, beluisterd of gekeken hebben. Zo ben je altijd mee met de laatste trends in ons vak en krijg je heel wat extra argumenten om de impact van communicatie aan interne en externe stakeholders te bewijzen.

Je kan op elk moment uitschrijven. Lees ons privacybeleid voor meer details.